Nemocnice se podle pacientů zlepšila

Za poslední kvartál loňského roku, kdy v Nemocnici Vsetín probíhalo dotazníkové šetření mezi hospitalizovanými pacienty, se podařilo vybrat 697 vyplněných formulářů z celkového počtu 3417 hospitalizovaných. „Na většině oddělení přitom došlo k nárůstu návratnosti dotazníků a ke zlepšení hodnocení pacienty. Průměrná známka nemocnice se zvedla z 1,32 na 1,27, což znamená, že lidé byli s péčí ještě o něco více spokojeni než v předcházejícím čtvrtletí,“ vysvětlila manažerka kvality Magdalena Stejskalová.
Pacienti ve svých připomínkách hodnotili vesměs pozitivně přístup personálu, negativní připomínky se týkaly zejména zastaralého nebo nedostatečného vybavení pokojů či oddělení. Častým požadavkem bylo zajištění TV na odděleních, zřízení kulturní místnosti, pořízení stolečků ke konzumaci jídla a nových lůžek či matrací. „V souladu s těmito zjištěními se nyní vedení zabývá možností provozovat na pokojích televizní zařízení za poplatek. Co se týče vybavení pokojů, v roce 2007 by měl být jako každý rok realizován plán obnovy majetku sestavený podle požadavků z oddělení,“ informoval náměstek ředitele pro vnitřní služby Jaromír Vávra.
V dotaznících nemocní často upozorňovali na nedostatek ovoce a zeleniny v jídelníčku a přílišnou jednotvárnost svačin. „Informovali jsme oddělení stravování o těchto připomínkách a do prvního března by měl být předložen návrh na zlepšení úrovně stravy pro pacienty, protože výživa je důležitou součástí léčebného režimu,“ upozornila Stejskalová.
 
 
Jana Oborná
Mluvčí, PR
Nemocnice Vsetín, p. o.
571 818 106, 737 251 967

www.nemocnice-vs.cz