Vsetínská nemocnice je podle pacientů nejlepší v kraji

„Děkujeme všem pacientům za jejich důvěru a zaměstnancům za vzornou péči, která umožnila, že jsme byli takto příznivě hodnoceni,“ komentovala úspěch nemocnice ředitelka Ing. Věra Prousková. Vsetínská nemocnice a.s. se ročně postará o zhruba o čtrnáct tisíc hospitalizovaných pacientů, v loňském roce bylo provedeno 185 tisíc ambulantních vyšetření a více než pět a půl tisíce operací. Na špičkovou úroveň, co se týká spektra poskytovaných služeb, se ve Vsetíně dostalo oční lékařství, chirurgické či ortopedické výkony, mezi kterými jsou i unikátně užívané metody, vyhledávají lidé z širokého okolí. Spokojeny jsou také maminky, což se projevuje mimo jiné i nárůstem počtu porodů. 

Roste počet porodů

„K dnešnímu dni (27. listopadu) evidujeme již 654 porodů, to je o čtyřicet tři více než ve srovnatelném období loňského roku. Čekáme, že počátkem prosince překonáme počet porodů za celý loňský rok,“ doplnila ředitelka. Rodit do Vsetína přijíždějí stále častěji maminky z Rožnovska, ale také Vizovicka a Valašskokloboucka, pochvalují si rodinnou atmosféru porodnice a příjemný přístup personálu.

Všechny laboratoře splnily podmínky Auditu II NASKL

Na velmi dobré úrovni je i laboratorní sektor, aktuálně všechny laboratoře mají osvědčení o splnění podmínek Auditu II NASKL. Poslední pátou odborností, která prošla atestem, bylo nedávno pracoviště transfuzní služby. „Laboratoř se dokázala na audit výborně připravit, prakticky nemám co vytknout,“ uvedla Pharm. Dr. Jana Podzimková.

Vsetínská nemocnice a.s. dlouhodobě sleduje a vyhodnocuje spokojenost svých pacientů i zaměstnanců, nespoléhá přitom jen na externí ankety, má i vlastní dotazníková šetření. „Každý pacient či klient lékárny, laboratoří a dopravní zdravotnické služby se může prostřednictvím dotazníku vyjádřit ke kvalitě poskytovaných služeb. Dotazníky jsou na každém pracovišti a pro sběr vyplněných jsou určeny speciální schránky, které najdete u vchodů do budov v hlavním areálu, v rámci chirurgického pavilonu pak na všech patrech, v poliklinice v hale u bufetu a v lékárně,“ uvedl manažer kvality Ing. Libor Czeffer. Jednotlivé sledované oblasti mohou pacienti hodnotit známkami od jedné do pěti, kde jednička označuje naprostou spokojenost a pětka naprostou nespokojenost. „Trend průměrné známky se drží standardně na vysoké úrovni. V roce 2012 dosáhla hodnoty 1,17,“ komentoval manažer kvality s tím, že za loňský rok bylo vyhodnoceno více než čtyři tisíce dotazníků.

Bezmála pět stovek fanoušků na sociální síti

„Vedení nemocnice tak získává od pacientů mnoho podnětů, které mohou sloužit ke zkvalitnění poskytovaných služeb a k celkovému komfortu pacientů, což je hlavním smyslem celého dotazníkového šetření,“ dodal Czeffer. Při získávání podnětů nemocnice využívá i komunikace na sociální síti facebook, kde má profil bezmála pět stovek fanoušků a týdně jej navštíví více než dva tisíce lidí. Pro zvýšení informovanosti nemocnice rovněž vydává tištěný dvouměsíčník, pořádá pravidelně dny otevřených dveří, besedy a další akce.

Ing. Lenka Plačková
tisková mluvčí, PR
Vsetínská nemocnice a.s.