Cookie Consent by Free Privacy Policy website Nemocnice zvyšuje bezpečí pacientů i zaměstnanců - VSETÍNSKÁ NEMOCNICE a.s.

Nemocnice zvyšuje bezpečí pacientů i zaměstnanců

Bezpečí pacientů i zaměstnanců je jedním z témat, která letos rezonují ve Vsetínské nemocnici. Dílčím krokem bylo nedávné zavedení ostrahy v nočních hodinách a o víkendech či svátcích. Bezpečnostní agentura střeží klid v areálu a pomáhá zdravotníkům řešit krizové situace.

„Vyslyšeli jsme přání zaměstnanců. Stává se, že ošetřujeme podnapilé osoby nebo se k nám dostávají lidé pod vlivem návykových látek, zvyšuje se i agresivita rodinných příslušníků. Kromě bezpečnostní agentury připravujeme i další kroky, které povedou ke zvýšení bezpečnosti pacientů i zaměstnanců,“ vysvětlil ředitel Vsetínské nemocnice Ing. Martin Pavlica s tím, že následovat bude rovněž rozšíření již stávajícího kamerového systému.  

Jaké jsou ohlasy na působení ostrahy? „Máme již více než dva měsíce zkušeností, ohlasy jsou pozitivní. Zdravotníci vědí, že se mohou na pracovníky ostrahy obrátit v případě jakéhokoliv bezpečnostního rizika,“ zhodnotil bezpečnostní manažer Bc. Jan Maštalíř a pokračoval: „Cílem je utlumit případný konflikt již v zárodcích, nenechat situaci vyhrotit. Ostraha je nápomocna v situacích, kdy hrozí reálné nebezpečí, napadení verbální i fyzické.“

Ve Vsetínské nemocnici funguje ostraha v pracovních dnech od 15.00 hodin do 6.30 hodin druhého dne, o víkendech a svátcích nepřetržitě. „Ostraha již asistovala při řadě konfliktních situací, například u zklidňování pacientů, agresivních návštěv.  Pracovníci ostrahy obcházejí areál, kontrolují prostory čekáren, ambulancí, kontrolují méně frekventované části budov, kde se dříve měli tendenci zdržovat bezdomovci. Když pracovník ostrahy situaci sám nezvládne, přivolá si na pomoc policii. Na chirurgické a interní příjmové ambulanci jsou telefony s takzvaným SOS tlačítkem, po stisknutí přijde na služební mobil ostrahy zpráva se žádostí o pomoc, což ostraha řeší okamžitě,“ komentoval bezpečnostní manažer, který případné konfliktní, nežádoucí situace pomáhá řešit v běžné pracovní době.

Školením, jak v krizových situacích postupovat, ostatně prošli všichni zaměstnanci nemocnice. Zaměřeno bylo na chování v krizových situacích, při verbálním, fyzickém napadení, ale také radám i praktickým ukázkám, jak podobným situacím předcházet, zklidňovat je, nezhoršovat je.