Pohotovost

Lékařská pohotovostní služba je zařízením, které pacientům poskytne ošetření praktickým lékařem nebo stomatologem v době, kdy ordinace jejich praktického lékaře či stomatologa je již uzavřena. Žádáme pacienty, aby se v případě náhlého vzniku zdravotních potíží obraceli právě a pouze na tyto ambulance. V případě, že bude nutné další vyšetření, službu konající lékař Vám takové vyšetření v případě jeho neodkladnosti doporučí, případně zajistí.


V mimopracovní době nejsou odborné a specializované ambulance v nemocnici v provozu. V tuto dobu se lékaři v nemocnici musí primárně věnovat pacientům v ohrožení života, hospitalizovaným pacientům v závažných stavech a pacientům, které přiváží ZZS. Obcházení LPS pak může způsobit neúměrně dlouhé čekání na ošetření, což je v mnoha případech zcela zbytečné a mohou vznikat konfliktní situace, způsobené stresem pacientů, ale i zdravotnického personálu.

Děkujeme za pochopení a za respektování tohoto pokynu.


Lékařská pohotovostní služba (LPS) –  pro děti 

  • umístění | přízemí polikliniky, vstup samostatným vchodem z přístupové terasy
  • tel.: +420 571 818 589
  • ordinační doba LPS pro děti | pondělí až pátek 17.00 – 22.00 hod.
    | soboty, neděle a svátky 8.00 – 22.00 hod. 

Lékařská pohotovostní služba (LPS) –  pro dospělé

  • umístění | přízemí pavilonu G (v objektu sídlí oddělení následné péče), hlavní areál Vsetínské nemocnice
  • tel.: +420 571 818 583,  571 413 012
  • běžná ordinační doba LPS pro dospělé| pondělí až pátek 17.00 – 20.00 hod.
    | soboty, neděle a svátky 8.00 – 20.00 hod.

Zubní lékařská pohotovostní služba – Vsetínská nemocnice a.s. 

  • umístění | přízemí polikliniky, vstup samostatným vchodem z přístupové terasy
  • tel.: +420 571 818 581
  • běžná ordinační doba zubní LPS | pouze soboty, neděle a svátky 8.00 – 12.00 hod.

Další kontakty a odkazy:

  • Zubní pohotovost v Úrazové nemocnici Brno (tel.: 545 538 421). Po – Pá: 18.00 – 24.00 hodin. So, Ne a svátky: 8.00 – 20.00 hodin. Poslední pacient bude ošetřen 1/2 hodiny před koncem uvedené pracovní doby. Více informací: https://unbr.cz/zdravotnicka-pracoviste/pohotovost/
  • Zubní pohotovost v Ostravě: Zubní pohotovost-Dental Emergency, Závodní 2885/86,  703 00 Ostrava – Vítkovice, areál Ridera Sport. Po-Pá: 18.00 – 6.00 hodin. Sobota, neděle, svátky: nepřetržitě. Tel. 771 153 858. Více informací: www.zubova.cz.
  • Zubní pohotovost ve FN Olomouc (tel.: 588 444 560) v přízemí budovy Kliniky ústní, čelistní a obličejové chirurgie. Vstup na pohotovost zvláštním vchodem. Ordinační doba: pondělí – pátek 15.00 – 22.00 hodin. Víkendy a svátky 8.00 – 20.00 hodin. Více informací www.fnol.cz/lekarska-pohotovost.

Další informace k zubní pohotovosti: 

Doporučení pro pacienty (z informačního materiálu České stomatologické komory):

  • Pohotovostní služba v oboru zubní lékařství je určena pro případy, kdy dojde k náhlé změně zdravotního stavu nebo ke zhoršení průběhu onemocnění, nebo kdy pacient potřebuje neodkladnou péči (zejména případy náhlé nebo intenzivní bolesti). O tom, zda jde o některý takový případ, rozhodne na základě posouzení zdravotního stavu pacienta zubní lékař na pohotovosti.
  • Pacienti by neměli návštěvu zubního lékaře odkládat. Pacienta, který se v noci dostaví na zubní pohotovost s tím, že jej již od rána velmi bolí zub a nehodilo se mu zajít k zubnímu lékaři v pracovní době, může zubní lékař na pohotovosti i odmítnout, pokud po vyšetření dojde k závěru, že zdravotní stav pacienta nevyžaduje poskytnutí neodkladné péče.
  • Pacient, kterého bolí zub, by se měl primárně obrátit na svého zubního lékaře. Pokud jej nemá nebo není dostupný, může se obrátit na kteréhokoliv zubního lékaře. Neodkladnou péči mu musí poskytnout každý, přičemž se vždy bude jednat o péči hrazenou ze zdravotního pojištění. Je lepší, pokud pacient s bolestí přichází v době, kterou má zubní lékař pro neodkladné případy vyhrazenu. Není-li u konkrétního zubního lékaře vyhrazena doba pro ošetřování neodkladných případů nebo nelze-li ji ze zdravotních důvodů dodržet, je vždy výhodnější přijít s bolestí či jiným neodkladným stavem spíše na začátku ordinační doby než na jejím konci. Je tomu tak proto, že většina zubních lékařů své běžné pacienty objednává a ošetření neobjednaného pacienta s neodkladným stavem vyžadují leckdy i komplikovaná organizační opatření.