Očkování proti COVID-19

Očkovací centrum najdou zájemci od 30. srpna 2021 opět v areálu Vsetínské nemocnice v prvním patře budovy B (chirurgický pavilon). V provozu bude od 7:30 do 15:00 pro registrované i neregistrované zájemce. K dispozici bude i nadále dvoudávková vakcína Comirnaty od společnosti Pfizer a jednodávková vakcína Janssen od společnosti Johnson & Johnson. Děti ve věkové kategorii 12-15 let (včetně) mohou být nadále očkovány pouze dvoudávkovou vakcínou Comirnaty a k očkování mohou přicházet i bez registrace.


Kde nás najdete?

 

Organizace očkování na místě, informace: 

  • Potřebovat budete průkaz totožnosti (občanský průkaz, pas) a průkaz pojišťovny.
  • Nejprve je zapotřebí vyplnit dotazník před očkováním. Vytisknout a vyplnit si jej můžete již předem doma, urychlíte tak celý proces.
  • Pro očkování u nezletilých ve věku 12 – 15 let využívejte dotazník před očkováním – děti. 
  • Vhodné je předem si nachystat také kontaktní telefonní číslo a e-mailový kontakt pro případné zaslání certifikátu.
  • S vyplněným dotazníkem přicházíte na registrační stanoviště, následuje konzultace s lékařem a vlastní vakcinace.
  • Po aplikaci očkovací látky bude na posledním stanovišti dokončen zápis do informačního systému infekčních nemocí.
  • Očkovaní se posadí na patnáct minut v připravené čekárně, kde budou pro případ nevolnosti pod dohledem zdravotníka.
  • Pokud jste prodělal(a) závažnou alergickou reakcí v minulosti, je čekání prodlouženo na 30 minut. Po uplynutí stanovené doby informujte personál očkovacího centra, následně je možno očkovací centrum opustit. Neopouštějte svévolně prostory očkovacího centra bez informování personálu a před uplynutím výše uvedené doby.
  • V případě jakýchkoliv obtíží okamžitě informujte personál centra!

Jak zrušit rezervaci, když se nemůžete na daný termín dostavit?

Ihned, jakmile se o této skutečnosti dozvíte, zrušte svou rezervaci v centrálním rezervačním systému. Uvolníte tak termín pro další čekající. Pokud nebude z nějakého důvodu zrušení rezervace skrze centrální systém možné, informujete očkovací centrum na tel. 603 580 860.


 

Nejčastější dotazy a odpovědi:

    • Jak získám certifikát o provedeném očkování?
      Certifikát o očkování, prodělaném onemocnění, o výsledku negativního testu (jak antigenního, tak PCR testu) si můžete stáhnout na portálu https://ocko.uzis.cz/.Jak postupovat? Na portálu vyplníte své rodné číslo a číslo občanského průkazu. Přihlášení musíte ještě potvrdit SMS zprávou. Doporučujeme proto uvést a zkontrolovat své telefonní číslo, ať už u očkování či v žádance. Další možností, jak certifikát získat, je skrze národní identitu NIA. Na certifikátech jsou uvedené jméno, příjmení a datum narození. Zároveň obsahují QR kód. Svůj certifikát o očkování, prodělaném onemocnění nebo negativním výsledku testu na portálu https://ocko.uzis.cz/ získat také cizinci a děti bez občanského průkazu. Po zadání data narození, e-mailu a telefonní čísla obdržíte ověřovací SMS zprávu. Po přístupu do portálu se zobrazí certifikát.

    • Jaké jsou nežádoucí účinky po očkování?
      Možné nežádoucí účinky jsou popsány v informacích pro očkované, které jsou k dispozici v očkovacím centru. V případě doplňujících dotazů k možným komplikacím se obraťte na lékaře očkovacího centra.
    • Jaký režim mám po očkování dodržovat?
      Odpovědi naleznete v informacích pro očkované. Kromě samotného setrvání v čekárně bezprostředně po očkování se doporučuje v den očkování i následující den dodržovat klidový režim.
    • Jak postupovat, když se u mne vyskytnou nežádoucí účinky po očkování?
      Případné bezprostřední nežádoucí účinky po očkování s Vámi bude řešit lékař očkovacího centra. Pokud se nežádoucí účinky dostaví později (bolest nebo otok v místě injekce, únava, bolest hlavy, bolest svalů či kloubů a méně často i mírná teplota nebo zimnice), obvykle do několika dní samy odezní bez nutnosti léčby. V případě, že zmíněné příznaky přetrvávají déle jak tři dny, dochází k jejich zhoršení či se projeví jiné příznaky, kontaktujte svého praktického lékaře. V případě rozvoje závažných potíží mimo zdravotnické zařízení volejte Zdravotnickou záchrannou službu na telefonním čísle 155.
    • Jak postupovat, když se nemohu dostavit na určený termín, mohu se dostavit mimo objednaný termín?
      Ihned, jakmile se o této skutečnosti dozvíte, zrušte svou rezervaci v centrálním rezervačním systému. Uvolníte tak termín pro další čekající. Pokud nebude z nějakého důvodu zrušení rezervace skrze centrální systém možné, informujete očkovací centrum na tel. 603 580 860.

Informace o očkovacích látkách:

Soubor ve formátu pdf: Comirnaty Soubor ve formátu pdf: AstraZeneca  Soubor ve formátu pdf: Moderna Soubor ve formátu pdf: Leták_janssen

 


Očkování nezletilých 12 – 15 let (včetně):

Soubor ve formátu pdf: leták-očkování-nezletilí_rev1


Dotazníky před očkováním:

ve formátu pdf: Dotazník před očkováním VSN R3

U nezletilých ve věku 12 -15 let:

ve formátu pdf: Dotazník před očkováním DET